ankan04

Alla inlägg under juli 2011

Av Angelica Johansson - 31 juli 2011 18:42

Tjena bloggen! :)

 

Igår blev det att åka jänk ner till Rättvik med Bylund o Mamma o Thomas o Älsklingen o Peter :D

 

Så igår när vi kom fram till rättvik så checkade vi in o packade in i stugan o sen for o hämtade våra vip band o sen så åt vi på Sibylla. :)

 

Det var Peter som bjöd.

 

Efter maten så satt vi o kollade på jänkare o så.

 

Träffade även en kompis i från Söråker, det var lite kul :D

 

Vi spenderade kvällen där o kollade på bilar o drack öl o sen for vi upp till stugan o hade trevligt resten av kvällen.

 

Idag vaknade vi vid 10 då åt vi o fixade oss sen ner på byn här i Rättvik o kollade på massa mer jänkare.

 

Sen gick vi o kollade i marknad stånderna, sen så åkte vi upp till stugan o åt middag.

 

Dagens middag: Spaggeti o Köttfärssås.

 

Nu väntar vi på attt alla ska duscha klart sen blir det att åka ner på parken o kolla lite o nere i byn.

 

Men måste dra ska snart åka.

 

Ses ikv :D

 

Hejdå alla bloggare och läsare.

 

Bilder ifrån Rättvik finns på min facebook sida.

 

Här kommer dagens bild:

 

  

Vip banderna våra :D

 

 

Av Angelica Johansson - 29 juli 2011 23:31

Hej orkar ej skriva om morgon dagen.

 

Orkar inte skriva om dagen idag heller satt.


Mer en att har nyss duscha o nu ska jag sova, för tidigt imr bitti börjar vi rulla mot Dalarna Rättvik. Ska vara där en vecka o gå på Classic Car week o bo i stuga o bara må gott :D


Vi som åker är. Jag o Älsklingen o Bylund och min mamma o låsas pappa o min stora systers pappa.


Skriver mer på lördag natt :D


Ses då!


Dagens bild: Godis! ;D



 




Hedjå!! :P

Av Angelica Johansson - 27 juli 2011 18:56

Tjolalo


Idag har man  klivit upp och duschade med  älsklingen o sen väckte vi Bylund som sov.


Sen så Åt vi frukost och sen har vi gjort Timrå osäkert en stund idag :)


Först gick älsk på boa, sen så gick jag o pojkarna på handelsbanken för Bylund skulle dit och fixa massa saker.


Sen vart det gå på pettersons skor, där bylund köpte boots o jag köpte dessa. :D


 

As snygga, kostade bara 200kr :D


Sen så gick jag o älsklingen hem o tvättade o lagade middag.


Dagens middag: Fiskbullar o Potatis.


Just nu så ser vi på Grabben i graven brevid på Sf kanalen.


Har också börjat packa idag inför Rättvik.


Jag o Älsklingen o Bylund o Mamma o låsas pappa o stora systers pappa  åker  på lördagsmorgonen  dit.


Det är drf vi tvättar nu flera maskiner så vi får rena kläder med oss :D


Men ska forsätta kolla klart på filmen o sen ska jag hänga upp handdukarna som är i maskin.


Ha en bra Onsdag allihopa.


Dagens bild fick ni ju där uppe :D


Hejdå :)








Av Angelica Johansson - 26 juli 2011 08:35

Tjeeeena.

 

Börjar skriver om helgen som varit.

 

Har bara varit hemma hos Älsklingen o Chillat bara, finns inte så mkt att skriva.

 

Igår chillade vi hos han o sen åkte vi till mig, där det blev intag av middag som igår blev: Strips o Hamburgare.

 

Sen blev det Lotta på Liseberg o sen film tittande.

 

Just nu idag då så sitter jag vaken o klockan är bara 08.40 :O

 

Älsklingen sover han, ni kanske undrar vrf jag är vaken nu ;P

 

Jag väntar på Nomor som ska komma o bespruta våra getingar en gång till som bor längst upp mot sidan på huset vid altan på baksidan.

 

Hoppas dom kmr snart för vill gå och sova. :D<3

 

Trött som faaaan x)

 

Men skriver mer sen ikv när dagen har erbjudit allt :D

 

Ha en bra Tisdag :D

 

 

Bjuder på en gammbild. :D

 

Dasgensbild:

 

 

 

Av Angelica Johansson - 23 juli 2011 15:03

Tja Tjah bloggen o alla läsare! :)

 

Tänkte börja skriva om gårdagen först eftersom det inte vart nått skrivande då.


Men började att man klev upp runt 8 på morgonen o fikade o gjorde sig klar.


Sen for jag o Älsklingen o Mamma o Anton till ånge med han, fikade där med


Lill syrran for till Pappa igår.


När vi var på väg hem så stannde vi hos mammas kompis en stund o fikade.


Lämnade saxen som mamma lånat o klippt mig med :D


Sen for vi till älsklingen o hämtade pengar o lämnade saker.


Sen for vi till Elgiganten o köpte telefonen.


Wihoooo den är ÄNTLIGEN MIN!!! Tack Älskling!


Sen for vi hem till mig o hämtade nycklar o sånt som vi glömmt hemma hos mig.


Sen for vi hem till Älsklingen med hans mormor o morfar.


Sen på kvällen så duschade jag o älsklingen o sen såg vi film o bara myste.


Idag så har vi inte gjort så mkt, vaknade runt 11 då låg vi kvar i sängen o pratade o myste.


Sen klev vi upp o fikade o sen såg vi tv.


Efter tv tittande så spelade vi bil spel på hans xbox.


Just nu sitter jag i hans säng o skriver o han ligger o spelar Nhl på xboxen. :D


Nu ska jag kolla runt o sen ska jag lägga mig o kolla på  när älsklingen spelar. :D


Ha en bra lördag bloggen o alla läsare, för det ska jag o Älsklingen ha! :D


Dagens bild:


  

Natruligtvis på min nya pärla. :D


Tack ennu en gång Älskling!







 


Av Angelica Johansson - 21 juli 2011 21:41

Tjeeeennnaaaaaaaaaaaaaaaaa bloggen! :)

 

idag vaknade jag o Älsklingen klockan 11 ungefär.

 

Då klev man upp o fikade o sen gick ut o lekte med Anton med Älsklingen o lill syrran.

 

Efter det så gjorde jag o Älsklingen oss klar för att åka till Birsta o checka runt lite.

 

Kollade på telefonen åter igen, men vart ingen idag heller.

 

Men imr då j... då kommer jag få den. HAPPY GIRL!!! :)

 

Efter Elgiganten så gick vi ner till Ö.B o köpte popcorn o vatten o glass :D

 

Sen åkte vi hem, när vi kom hem så satt sig Älsklingen o spelade ps2 och jag kollade runt på datorn.

 

Sen vart det dags för dagens middag: Som idag bestod av Kyckling o Ris :D

 

Namm namm.

 

Efter maten vart de att äta glass o se Cars 1, för när man kommer till Rättvik ska vi ju på drive in movie. :D

 

O filmen som är där då är ju så klart Cars 2 ;)

 

Haha fett kul såg 1an där nere oxå :D

 

Men ialf just nu så sitter Älsklingen vid sin dator o jag sitter vid mammas.

 

Lillsyrran snodde min för att lyssna på musik x)

 

Men ska gå o fika nu med Älsklingen sen blir det tv titt och mys innan det är dags för att sova.

 

Imorrn ska jag o Älsklingen följa med Mamma o Anton till Ånge till syster.

 

För Anton ska hem, han har varit hos oss en vecka nu.

 

Men skriver mer imr.

 

Tjingeeeelinng!! :D

 

Dagens bild! :D

 

 

 Saknar min Hårfärg :'(

 



 


 


 


 


Av Angelica Johansson - 20 juli 2011 20:59

Tjah Tjah bloggen! :)


Dagen idag har bestått med en tripp till Birsta med Älsklingen.


In på Elgiganten o kollade om jag kunde köpa telefon men dt gick inte, sen Stadium o köpte tygskor.


Efter Stadium blev det Ö.B sen bussen hem. :D


När vi kom hem så satt sig Älsklingen o spelade ps2 spelet han köpte på Elgiganten, Fifa 11 :D


Köpte det till mitt ps2 så han slipper ta med sin Xbox hit när han är här, han har lika dant spel till den. :)


Sen gjorde vi oss klar för att åka med Mamma o låsas pappa o Anton till Tynderö och åka båt med morfar ut till sandspandsviken! :D



När vi kom till sandspandsviken så kastade jag o Älsklingen o Anton vatten på varann, busigt x)


Sen åt vi Raggarballe o Svängdörr! :D


Det vart dagens middag :D



När vi åkte hem så stannade vi hos berit (Min moster)  fram o tbx.


Just nu så sitter Älsklingen o spela och jag kollar runt på datorn o bloggar :D


Det är typ det vi gjort sen vi kom hem! :)


Nu kommer det bilder :)


4 st idag med



Hejdå :D



 

Låsas Pappa o Mamma o Anton när dom åker båt.


 

Mammas båt i Sandspandsviken


 

Morfar o Låsas pappa


 

Anton o Älsklingen!

Av Angelica Johansson - 19 juli 2011 22:17

Tjolalooooo bloggen! :)


Orkade inte blogga igår.


För igår vart det bara massa bus med Anton efter vi hade hämtat honom. :D


Idag vaknade man halv 10, då klädde man på sig och sen fikade man o sen vart det busa med Anton o Älsklingen. :P


Hela dagen idag har vi badat i poolen våran.


Vi har haft jätte roligt.


Sen på kvälls kvisten vart det middag.


Dagens middag: Mos och Hamburgare :D


Efter middagen så duschade jag o Älsklingen av Anton och klädde på han rena kläder.


När vi hade gjort det gjorde sig jag o Älsklingen o Mamma sig klar för att åka på fika träff med raggar klubben.


Denna gång bar det av till Tranviken ute på Alnö :D


Sen när vi kom hem därifrån så satt vi oss o kollade på Allsång på skansen dom sista 10 minutrarna  som var kvar.


Just nu ser jag o Älsklingen tv, ska väll snart gå upp o fika o sova sen.


För imr ska jag o Älsklingen upp tidigt o åka på Birsta o se om jag kan få köpa en Nokia N8 :)


Sen efter det blir det hem och byta om o sen fara ut till Tynderö med Mamma o Anton och låsas pappa, om vädret tillåter.


Men ska prata lite med Älsklingen nu o sen gå upp o fika o sen sova.


Idag tänkte jag bjuda på 4 bilder


Så nu kommer dagens bilder:


 

 En fin bild på Anton! :)


En bild ifrån ikväll när vi åkte på hemliga fika målet.


   

Halva Älsklingen o Anton i Poolen :D


 

Anton vinkar när vi åkte genom Vivsta :D




Ses imr alla bloggare o läsare. :D



Ovido - Quiz & Flashcards