ankan04

Alla inlägg under augusti 2010

Av Angelica Johansson - 24 augusti 2010 23:15

Hejsan! :)

 

Förlåt för jag inte skrev i söndags! =)

 

Men har haft mkt att göra, dom sista dagarna innan skolan började.

 

Helgen som var vart det ju gå på Selånger, först på freda kväll med Mamma och Thomas och Sanna och Bylund.

 

Gick runt där med Sanna och Bylund, jag och Bylund åkte en karusell som hette over the top.

 

Den var as rolig, men man mådde lite illa efter den! :/

 

men men den smällen får man ta. Sen gick vi och köpte Chips och Kålor! =)

 

Efter vi gjort det gick vi vidare och mötte Mamma och Thomas, dom var och åt Langos, jag och Sanna köpte en och delade på för vi hade aldrig smakat det förut.

 

Säger så här inte det godaste jag ätit men det går att äta, fattar ej vrf dt är så långa köer till Langos tälterna. När det inte ens smakde bra.....

 

När vi var klar på Selånger åkte vi hem och jag och Bylund började bygga tält med Magnus och kalle klockan 22.00 på kvällen för vi skulle tälta.

 

Såg nästan inget när vi slog upp det men upp kom det och vi tältade ända tills på söndagen! =)

 

Söndagen: Blev det packa ihop tält sen kratta på baksidan med lill syrran och sen blev det att Mamma och jag och Sanna och Thomas åkte in på selånger en sväng , för jag skulle köpa 2 tröjjer! =)

 

Sanna köpte också en och mamma köpte en drömmfångare som hon ska ha i volvon! :D

 

Det var ju sista helgen innan skolan började så detta var det sista roliga man gjorde på sommarlovet.

 

Tbx till vardan igen, SKOLAN!

 

Måndag: Första dan på skolan idag!

Började med att man klev upp och åt frukost och klädde på sig och gjorde sig klar och sen cykla ner till bussen för att möta Bylund.

 

Bylund och jag hoppade av i stan där vi mötte Tiffie först och sen när Tffie och Bylund åkt till sina skolor så satt jag kvar och väntade på Madde och Emma! :)

 

När dom kom gick vi upp till skolan, det vi gjorde idag det var att fika och prata och dela ut nya nycklar till våra skåp för dom bytt ut alla låsen.

 

Sen slutade vi.

 

Dag 2!

 

Började 10.00 idag men åkte in med Bylund endå klockan 08.00, träffade Tiffie en snabbis sen följde jag med till Bylunds skola och träffade Pelle! :D :D as kul att träffa han igen.

 

För han har jag inte träffat på hela sommarn typ.

 

Vi spelade minigolf idag sen slutade vi klockan 14.00, men jag och madde var inte med. Det var det enda som hände idag på skolan, efter skolan gick man runt med Bylund och Tiffie i stan sen for man hem.

 

nu ska jag sova för att ladda inför dag 3 på skolan! =P

 

Godnatt och hejdååå! =P

 

  

 

 

Av Angelica Johansson - 20 augusti 2010 01:37

Hejsan hemresan från Ånge gick bra, kom på att det finns internet på tåget! :)

 

Så jag roade mig med det hela vägen hem :D

 

När man kom hem packade man upp och sen åt man middag sen var man med Bylund. Duschar imr ist :D

 

Sen gjorde vi chips jag och Bylund och Mamma, sen gick jag och Bylund till Magnus och Kalle och drog ut dom.

 

När vi skulle gå ut kom Sanna så då gick vi ut jag och Sanna och Bylund och Magnus och Kalle, vi körde bollen i burken :D

 

Kul faktiskt, länge sedan man körde det nu :)

 

Sen satt vi oss i Kalle och Magnus husvagn och spelade kort och sen gick jag in.

 

Satt mig här och kollade mail och msn och fb och bdb och kamrat. :)

 

Nu ska jag slå på Tre kroner och sen när jag sett ett avsnitt ska jag sova! :)

 

Skriver på Söndag, ha en toppen helg nu.

 

SISTA HELGEN INNAN SKOLAN BÖRJA, SÅ HA KUL NU" =)

 

Hejdåååå// Ankan :D

 

 

  

 

  

Av Angelica Johansson - 19 augusti 2010 01:09

TJENA! :)

 

Har inte bloggat på ett tag men skitsamma verkar endå inte vara nån som läser ialf :/

 

Men ialf har slutat sommarjobba nu, skönt! :)

Nu väntar man med spänning på stålarna :D

 

Åkte till Ånge i söndags, så jag åker hem imr, varit borta 5 dar från ruttna Timrå.

 

Det känns otroligt skönt, men nu måste man hem till det man har väntat på hela sommarn. SELÅNGER MARKNAD 2010 :D

 

Längtar som fan, det är det sista roliga man gör innan skol faaan börjar -.-'

 

Har haft kul i Ånge ialf med min älskade stora syster och hennes unge och hennes kille och hennes killes kusin. =)

 

Vi har fiskat och spelat Skipbo och bakat och pratat med kattungarna och varit på Cafe och massa mer.

 

Nu går vi tbx till pratet om Selånger, tror det blir att jag ska gå med Madde och Bylund och Tiffie, lär träffa massa underbaringar där med!.

 

Imr som sagt åker ju jag hem då när jag kmr till Sundsvall hämtar Mamma mig sen ska vi kanske på birsta och kolla på min telefon jag ska köpa när jag får mina pengar! :)

 

Sen blir det hem att packa upp min packning och sen äta och sen sitta vid datorn och sen lär Bylund komma förbi för han kmr hem från Gotland imr! :)

 

Sen senare på kvällen ska jag ducha och lägga fram kläder jag ska ha på selånger.

 

Ska ta en paus från bloggande i helgen, tänkte att jag skriver imr och sen skriver jag inte förrns på söndag. Så får ni höra min sista helg innan skolan börja :/

 

Ska ha lite lov satt säga från skrivandet men ha det bra, här får ni lite bilder.

 

Hejdååssingeen! :)

 

        

 Ps igår natt fick min kusins tjej en flikka, som blev kusinbarn till mig! :)

 

Grattis! =)

 

 

 

 

 

 

Av Angelica Johansson - 11 augusti 2010 21:12

Hejsan! =P

 

Har inte skrivit på en vecka, dåligt av mej jag vet. Men har inte orkat så ligger det till.

 

Ialf jobbade inne på Norrporten Arena den 6/8 där TAKIDA och ULF LUNDELL spela.

 

När Uffe spelade så stod jag på baksidan av scenen och muddra, det innebär att man går igenom väskor så dom inte har nått olämpligt med sig in som tex alkohol elr sprit som vi säger här i Norrland!. =P

 

Men när TAKIDA<3 började spela så stod jag vid sittplatserna och vaktade så folk inte plankade in den vägen. :O

 

Haha så jag såg hela TAKIDA! Fyfaaan vad dom är bra :D

 

Men ialf, vill ni veta vad jag gör denna vecka kanske? =)

 

Jag har sommarjobbat en vecka, inne på min sista vecka nu :)

Jobbar tills på fredag. :)

 

Så på fredag har jag jobbat i 2 veckor :D

 

Wiii

 

Idag har jag jobbat från klockan 08.00 - 14.00 :)

 

Har målat och satt upp alla hyllor och så, var ju tvungen att ta bort dom innan vi målade :/

 

Vid 13.00 kom Elins mamma med glass till oss! :)

 

Wiii det behövde vi alla sommarbarn! ;)

 

Men nu kommer lite bilder från sommarjobbet nu i veckan, inte tagit några idag :/

 

Men skriver mer imr Hejdå!!!!

 

                      

Av Angelica Johansson - 4 augusti 2010 23:09

Tjingeling! =P

 

Klev upp 07.00 imrse åt frukost och fiksade mig och sen gick jag till Lise för jag skulle åka moppe med henne till jobbet! :D

 

Kom till jobbet klockan 08.00 men då fick vi stå utanför för han var försenad han som ska öppna.

 

Idag har vi tjejer målat fönster ute och sen fick vi måla taket inne eftersom det började regna.

 

Killarna har röjjt och tagit bort mattan (golvet) i värmestugan! :)

 

Fan vad vi tjejer hade kul när vi målade taket! (Y)

 

Imr vet jag inte vad vi ska göra, ser väll imr när man kommer dit.

 

Men tror vi ska måla taket en gång till :/

 

Sen när man kom hem var man med Bylund och Magnus. =)

 

Vi tittade film, Men sen vid 22.00 skickade jag hem dom =P

 

För jag skulle gå och sova. Så nu ska jag sova bara jag skrivit klart och det har jag ju nu.

 

Så godnatt så hörs vi imr, Hejdå :)

 

  

 

 

Av Angelica Johansson - 3 augusti 2010 19:27

Hejsan! =P

 

Idag började dagen med att man klev upp klockan 06.30 av att klockan ringde, dags att kliva upp för jobb.

 

När man klivit upp och klätt på sig vart det att äta en tallrik gröt och packa maten jag skulle ha med mig.

 

Sen gjorde man sig klar och gick och väckte Bylund för han skulle skjutsa mig till jobbet, så snäll så (A)

 

Kom till jobbet klockan 07.35 och jag var först :O kul -.-'

 

Sen när alla hade kommit så gick jag och Elin och Lise och målade värmestugan :)

 

När vi var klar där gick vi ner och drack vatten men det slutade med vattenkrig! :)

 

Det var Isaak och Elin som fajtades, Isaak vann tuvärr :/

 

Men men dom kan ju få igen imr, HEHE! =P

 

När vattenkriget var slut så gick vi och målade nere på stugan vid liftarna.

 

Vi målade fönstrerna, sen åkte vi fyrhjuling med Isaak och Michael, vi satt bak på släpvagnen och dom körde ju inte lungt kan jag ju säga, men det var kul :)

 

När dom släppt av oss vid tunneln så målade vi det vi skulle göra och sen gick vi tbx och frågade vad vi skulle göra när vi var klar.

 

Han som vi frågade sa att då tar man huvudet mot kudden och lutar sig mot den :)

 

Det betydde att vi fick sluta, så slutade 15 min tidigare <:)

 

Jag åkte med Lise hem, för vi bor typ grannar endå! :)

 

När man kom hem var man med Bylund vi kollade tv och då råkade jag slummra till i typ 5 min XD

 

Sen kom kalle så då var vi med han med. När klockan slog 17.00 blev det att äta middag, idag blev det Kallops och pärer! :)

 

Så nu sitter man här och kollar på Allsång på skansen! :)

 

Snackar med syster mer i mick :D

 

Men skriver mer imr kanske när jag kommer hem från jobb! :)

 

    

 

The baseballs<3

 

 

 

HEJDÅ!! :)

 

 

 

 

 

 

Av Angelica Johansson - 1 augusti 2010 22:08

Hejsan bloggen! :)

Duschade för en stund sen, nu kollar jag mailen och sen blir det fika sen sova :)

 

Ska börja min första dag på mitt sommarjobb imrn :D

 

Är peppad som tusan! :)

 

Hoppas det kommer gå bra.

 

Men skriver mer imr hur det gick och så! :D

 

Hejdå!

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards